Şile Hacıllı Köyü Sonbahar Kampı

Bu kez sonbahar kamplarından birini de Ağustos ayında başladığımız yoğun geceli gündüzlü çalışma döneminden sonra çalışma arkadaşlarımız ile birlikte gerçekleştirdik. İstanbul'a yakın bir rota olan Şile/Hacıllı Köyünü tercih ettik.

Şile Hacıllı Köyü Kampı

Cuma akşamı yola çıkarak akarsu kenarında güzel bir kamp alanı bulduk ve bir taraftan çadırlar kurulurken diğer taraftan yemek hazırlıklarına ve dolayısıyla yakacak toplamaya başladık. İlk gecemiz yemek sonrası semaverde demlediğimiz mis gibi çay ile sohbet ederek geçti.

Cumartesi sabahı gece görmediğimiz bir doğa ile karşılaştık ama ne yazık ki kamp yada piknik amaçlı buraya daha önce gelenlerin çöplerini maalesef bırakıp gittiklerini gördük. Sabah erken saatlerde toplamaya başlayarak 4 büyük poşet çöp topladık.

Kahvaltıdan sonra rotasını daha önce belirlediğimiz bir yürüyüşe çıkarak bölgede bulunan Hacıllı Şelalesine kadar yürüdük. Hacıllı Şelalesine dere yatağından yürüyerek ulaştık ve maalesef derede ve şelaleye ulaştığımızda şelalede su yoktu.

Hacıllı Şelalesi YürüyüşüHacıllı Şelalesi

Şelalede su yoktu ama aynı yerde bulunan mağaranın içinden buz gibi bir su akıyordu. Mağarayı gezmek isterseniz girişine ulaşmak için orada bulunan ip yardımıyla yaklaşık 10 metre yükseklikteki girişe tırmanmanız gerekiyor. Mağaranın ilk girişi oldukça dar olduğundan dikkatli olmalısınız, ayrıca mağaranın içinden su aktığından zemin bazı yerlerde kaygan olabiliyor. İçeride biraz ilerledikten sonra girişe göre daha geniş rahat hareket edilebilir alanlar mevcut ancak. Yer yer sarkıtlardan dolayı eğilerek geçmeniz gereken yerler var ve yarasalara da dikkat etmelisiniz. Mağaraya girmeden önce yanınızda mutlaka mümkünse başınıza takabileceğiniz bir fener, her ihtimale karşı yedek fener ve pil bulundurmanızda fayda var.

Hacıllı Şelalesi ve Mağara

Hacıllı Şelalesi MağaraHacıllı Şelalesi MağaraHacıllı Şelalesi MağaraHacıllı Şelalesi Mağara

Mağarayı da gezdikten sonra geldiğimiz rotadan yürüyerek kamp alanımıza geri döndük ve yorgunluk kahvelerimizi içerken sohbet ettik. Akşam yemeği için hazırlık yaparken bir taraftan da ateşimizi yaktık ve son gecemizi keyifli bir yemekle geçirdik.

Hacıllı Kamp Alanımız

Not: Pick-up aracınız varsa bazı alanlara daha rahat geçiş yapabilirsiniz. Bizim bulunduğumuz bölge otomobil ile devam etmeye uygun olmadığından biz araçlarımızı bir noktada bırakıp yürüdük.

Not 2: Çöplerinizi sağda solda bırakmayın ki tekrar gitmek istediğinizde kamp alanınızı çöplük olarak bulmayın. Çöp atma eylemi, çöp toplama eyleminden daha hızlı kabul görüyor ve yayılıyor.