Polonezköy Yürüyüş Parkuru

Pürenli Yaylası kampından döndükten sonra haftasonu nereye gidelim ne yapalım diye düşünürken aslında çok yakın olduğumuz ama hiç gitmediğimiz Polonezköy Yürüyüş Parkuruna gitmeye karar verdik.

Pazar sabahı erken saatlerde yola çıkıp 30 dk. kadar kısa bir zamanda Polonezköy Yürüyüş Parkuruna ulaştık. Polonezköy'e yaklaştıkça doğa tamamen değişti taş yapılar gitti yerine yağan yağmurdan bile yapraklarıyla koruyan sık ağaçlı harika bir orman bizi karşıladı. Yürüyüş parkurunun başlangıç noktasında aracınızı ücretsiz park edebileceğiniz bir alan bulunuyor ancak geç kalırsanız yer bulmakta zorlanabilirsiniz.

Yürüyüş parkuru tek yönde yaklaşık 5 Km. Aslında yürümeye başladıktan sonra zaman ve mesafe bizim aklımıza bile gelmedi ama yanınızda su bulundurmakta fayda var ve gerçekten yürümek istiyorsanız bu yola girmenizi tavsiye ediyoruz, çünkü parkurda çıkış ve inişler oldukça fazla.

Polonezköy Yürüyüş Parkuru YengeçPolonezköy Yürüyüş ParkuruPolonezköy Yürüyüş Parkuru

Yürüyüş parkurunda bazı alanlar tel ile çevrilmiş durumda ve bu alanlara giriş yapmak yasak. Belirli noktalarda asılı levhalarda bu alanlarda geyik üretimi yapıldığı bilgisini okuduğumuzda biz de çok şaşırmıştık ama çokta sevindik. Parkurda doğa tüm güzelliklerini sizlerle paylaşırken size sadece temiz havayı ciğerlerinize doldurmak ve doğanın keyfini sürmek kalıyor.

Polonezköy Yürüyüş Parkuru MantarlarPolonezköy Yürüyüş Parkuru MantarlarPolonezköy Yürüyüş Parkuru Toprak

Polonezköy Yürüyüş Parkuruna geldiğinizde dönüş yolunda bahçe ve bostan meraklıları için bostana girip kendi sebzenizi dalından toplama imkanı sunan bahçelerden alışveriş yapabilirsiniz. Biz o bölgede üretim yapan köylülerden alışveriş yaptıktan sonra  evin yolunu tuttuk. Kısa süreli ama doğa ile dolu çok güzel bir pazar günü geçirdik. Biz doğa ve özellikle yağmuru çok seviyoruz. Yağmurlu havada doğada olup mis gibi toprak kokusunu koklamak bizim için çok dinlendirici ve keyifli.