Bolu Pürenli Yaylası Sonbahar Kampı

Uzun bir aradan sonra ilk kez paylaşım yapmanın heyecanı ile Eylül ayında Bolu Pürenli Yaylasında ailece yaptığımız kamp, ulaşım ve yayla hakkında bilgi paylaşıyoruz.

"Öncelikle neden Pürenli Yaylası?" sorusunun cevabını vererek başlıyoruz. Kamp atabileceğimiz yer araştırırken doğası ile hayran bırakan yine Bolu sınırları içerisinde yer alan bir çok alanı inceledik ancak anlamsız bir şekilde birileri tarafından bu alanlara tesisler oluşturulduğu ve aracınızı park etmekten tutunda kuracağınız çadır ve ateş yakmak için kullanacağınız oduna kadar ücretler talep eden yerler olduğunu üzülerek gördük. Doğayı parselleyip hiç bir hizmet üretmedikleri halde ücret talep edenlere para ödemektense o parayla Pürenli Yaylasındaki sahipsiz köpekleri beslemeyi tercih ettik.

Pürenli Yaylası Ulaşım Haritası

Planımız sabaha karşı yola çıkmaktı ama biraz geciktik. Cumartesi sabahı erken saatlerde hareket ettik ve öğleden önce Pürenli Yaylasına ulaştık. Yaylaya ulaşım oldukça kolay.

"Yaylaya ulaşım nasıl?" derseniz, Adapazarı - Mudurnu yolundan Ortaköy'e kadar asfalt yoldan geldikten sonra toprak yola ayrılarak yaklaşık 30 dk. toprak dağ yolundan ilerlemeniz gerekiyor. Yaylaya tırmanırken yer yer ormancıların ağaç kesim işleri olduğundan yolda bozulmalar olsa da, binek aracınızla bile çok rahat bir şekilde yaylaya ulaşabilirsiniz. Ayrıca bizim gibi çevrimiçi navigasyon kullanarak gidecekler için her ihtimale karşı bölgenin çevrimdışı haritalarını indirmenizi tavsiye ederiz çünkü internet ve telefon özellikle yaylaya tırmanışta çekmiyor.

Pürenli Yaylası Göl Çevresi

Yaylaya ilk ulaştığımızda yolun iki tarafında çöp tepeleri ile karşılaştık ve çok üzüldük gerçekten. Fotoğraftaki geniş açıklık karşılıyor sizi yaylaya ulaştığınızda ve bir kaç ördeğinde bulunduğu küçük bir göl var burada. Köylülerin yayla evleri de yine bu bölgede yer alıyor ve aslında bu bölgede kamp kurmak yasak olmasına rağmen öncelikli olarak kampa gelenler bu alanı tercih ediyorlar. Yasak konusu ile ilgili yazılı bir yasak yok ama yaylacı bir teyze ile yaptığımız sohbette söylediğine göre evlerinin önünde kampçıların kamp ateşi yakmasından dolayı jandarmaya şikayet ediyorlarmış ki bizce de haklılar evler ahşap ve tehlike oluşturuyor ayrıca bizde olsak evimizin önünde bunun yapılmasını istemeyiz.

Pürenli Yaylası - Kamp AlanımızPürenli Yaylası - Diğer Yaylalar Bağlantı YoluPürenli Yaylası - Kamp Alanımız

Biz gölü geçerek daha ileride ormanın kenarında kamp atmayı tercih ettik. İlk olarak arabadan malzemelerimizi indirerek çadırımızı kurmakla işe başladık (Bu arada ilk kamp deneyimimiz oldu 😊).
Biz iş için oğlumuz ise oyun için telefon, tablet, bilgisayar gibi elektronik eşyalarda zaman geçirdiğinden doğada bunlardan arınmak çok keyifli oldu.

Not: Burada internet ve telefon sadece göl çevresinde az çekiyordu ama bizim yerleştiğimiz alanda internet ve telefon hiç çekmiyordu.

Çadırımızı kurup yerleştikten sonra bir taraftan da yemek hazırlıklarına başlarken 6 yaşındaki oğlumuz bir elinde balta diğerinde testere ormanda tek başına odun aramaya gitti. Biz kesinlikle ağaç kesmiyoruz, devrilmiş olan ağaçları ve dalları kullanıyoruz ateş yakmak için ve ateşimizi mutlaka daha önce ateş yakılmış yerlerde yakıyoruz. Zaten ormancıların ağaç kesme işlemlerinin olduğu dönemde gittiğimizden yakacak bulmakta zorlanmadık. Yanımızda küçük bir testere ve balta götürdük biz. Ateş yakarken topladığımız odunları küçültmek için faydalı oldu. Siz de yanınızda bu tür araç gereçler bulundurursanız ateş yakma süreciniz kolaylaşacaktır.

"Pürenli Yaylasında su kaynağı var mı?" Kampta en büyük ihtiyaçlardan biri su gibi görünsede kamp birazda kısıtlı kaynaklarla idare edebilmek demek bizim için. Ama evet, ilk kez gittiğimiz Pürenli Yaylasında bol miktarda temiz su kaynağının olduğunu gördük. Su ihtiyacınızı karşılamakta zorluk çekmezsiniz.

Pürenli Yaylasına gitmeden önce araştırdığımızda farklı kaynaklarda özellikle gece çok fazla silahla atış yapıldığını okumuş olmamıza rağmen yaylada geçirdiğimiz bir gecede tedirgin edecek bir silah sesi duymadık ama hiç olmasa daha iyi olur. Yaylaya zaman zaman vahşi hayvanların gelme ihtimali var elbette ama ses çıkartıp kaçırmak için silah yerine daha güvenli yöntemler var. Gece çadırınızın çevresine vahşi hayvanların gelmesinden endişe edenlere öncelikle yiyeceklerinizi ve çöplerinizi çevrede bırakmamanızı tavsiye ediyoruz. Biz çöplerimizi ve yiyeceklerimizi toparlayıp arabaya yerleştirdik.

Akşam yemeğimizi yedikten sonra yemek hazırlığı için yaktığımız ateşi çok rüzgar olduğundan söndürüp çayımızı çadırımızın önündeki alanda içtik. Tüm gece rüzgar şiddetli olmasına rağmen sabah bizi güneşli ve sıcak bir hava karşıladı. Bizim için kampın son günü olduğundan sabah kahvaltımızı yapıp eşyalarımızı toplayıp arabayı yerleştirirken yaylacı bir teyze yanımıza geldi ve epey sohbet ettik kendisiyle. Bize taze kekik toplayıp verdi ve kendisiyle ayrılıp biraz göl çevresinde dolaştıktan sonra yine dönüş yoluna geçtik.

Pürenli Yaylası - Meral ve ToprakPürenli Yaylası - Serkan ve Toprak
Pürenli Yaylası - Fotoğraflarla Biz...
Biz Pürenli Yaylasını çok sevdik ancak bu kez zamanımız kısıtlı olduğundan çevredeki diğer yaylaları gezme şansımız olmadı. Yinede bir ağacın gölgesinde kısacık bir uykunun tadı bambaşka. Tekrar gelmeyi planlıyoruz, belki de karşılaşırız.