2006 Tüyap 25. İstanbul Kitap Fuarı ve 16. İstanbul Sanat Fuarı ile ilgili izlenimlerim.

28 Ekim - 05 kasım Tarikleri arasında yapılan 25. İstanbul Kitap Fuarı ve ilk kez Fotoğraf'ada yer verilen 16. İstanbul Sanat Fuarı'nı 04 Kasım Cumartesi günü gezme fırsatı buldum.
Bugün sabah erken saatlerde evden çıktım ve önce Bakırköye gittim çünkü orda arkadaşımla buluşup kaymakamlığın önünden kalkması gereken İETT otobüsleri vasıtasıyla Fuar'a gitmeyi planlamıştık.Saat 10:30 da otobüsün orda olması gerekiyodu öylede oldu saat tam 10:30 da otobüs kaymakamlık binasının önündeydi bizde ordaydık ama otobüs durmadı ve devam etti,bizde mecburen önce Yenibosna'ya gittik ordanda minibüsle Tüyap Fuar Merkezi'ne doğru yola koyulduk.Sabah Kalktığımda yerlerde kar görünce şaşırdım ve vazgeçip gitmeyip yatsam mı diye düşünmedimde değil hani...Tabiki vazgeçmedim ve yola koyuldum saat 11:30 - 11:45 civarında Fuar Merkezine ulaştık.

Dışarıdaki soğuk havadanda biran önce kaçmak için hızlı adımlarla kapıya yöneldik ve kimsenin davetiye bile sormadığı kapıdan içeriye girdik.İlk durağımız 1 ve 2 . salonlar oldu.Bütün standları tek tek dolaşıp neler olup bittiğine bakmaya çalıştık. Havanın soğuk olmasına bile kimse aldırmadan fuar alanını doldurmuştu yani en azından benim olabileceğini düşündüğümden daha kalabalıktı kitap fuarı. Burdan ben ve arkadışım kendimiz için 4'er 5'er kitap aldık. Her standta %20 - %30 - %40 gibi indirimler var ve kitapların fiyatları çok uygun, öyle ki 1 YTL' ye bile kitap bulabilmeniz mümkün. Ama ben bu fiyatların sadece fuarlarda değilde sürekli bu şekilde olursa sanıyorum okuyan insanlar artıcaktır gibi geliyo, sonuçta bu kitaplar fuarda böyle ucuza satılabiliyosa normaldede satılabilir demektir. Gezmeye devam edelim. Burdan diğer salonlara geçtik standların hepsini gezdik dünya klasikleri ve türk klasikleri bol miktarda mevcuttu.





Artık yavaş yavaş benim gezmeyi çok istediğim bölümlere doru geliyorduk. Fotoğraf, Resim ve Plastik Sanatlardan oluşan Sanat Fuarı
bölümüne geçtik. Açık konuşmak gerekirse plastik sanatlar ve resimden anlamıyorum :) ama gerçekten görmeye ve görülmeye değer eserler olduğunu düşünüyorum.






(bunlar o gürülmesi gereken eserlerden birkaçı)

Ve en son olarak ta fotoğraf bölümündeydik. Birbirinden güzel harika konularda çekilmiş çok güzel fotoğraflar mevcut. İFK (İstanbul Fotoğraf Kulübü) 'nün "Bekleyiş" konulu sergisi gezmeye ve görmeye değer birbirinden güzel fotoğraflar mevcut. Ayrıca fuar dışındaki konuyla ilgili fotoğraflarıda internet sitelerinden görebilirsiniz.. Fotoğrafları görmek için tıklayın.

Fuarda tek bir kötü taraf olduğunu düşünüyorum oda sanat fuarı kapsamındaki salonların arka taraflarda olmasından kaynaklanabileceini düşündüğüm bir boşluğun hakim olması. Ya insanlar Fotoğraf ve Resime önem vermiyo yada fuarda arkalarda kalmış olmasından kaynaklanan bir gözardı edilme durumu söz konusu...

Sıra dönüş yolunda...
Dışarıya çıktığımızda bizi lapa lapa yağan kar karşıladı. Karda Çok güzeldi ama hava dahada çok soğumuştu. İlk otobüse binerek ordan ayrıldık, dönüş yolunda şoförün yanlış yola girmesinin dışında ters bi durum olmadı...

Fuar da, hava da çok güzeldi, güzel bi gün geçirdik. Gitmek isteyenler 05 Kasım Son Gün artık, hala elinizde fırsat varken bu fırsatı değerlendirmeye bakın yoksa tekrarı için bir yıl beklemek zorundasınız, sora " keşke gitseydim " demeyin..

Gidenlere ii gezmeler. Kitap fuarına gidip, Sanat Fuarını görmeden kesinlikle dönmeyin...



Yorumlar